DESTROYSELF: "Destroyself" CD
Killed By Noise číslo 38

Obal desky Destroyself je docela podobnej první desce Martydöd, ale bylo mi hned jasný, že taková pecka to nebude. Rychlej, punkovej rozjezd s titulním sloganem "To neřež" (mimochodem super text: "To neřež, utřu ti slzy sekyrou, já jsem někdo jiný...") je skvělý a dynamický a v podobném duchu se nese i celá deska s celkem 12 skladbama. Energická punková muzika, s výasbornejma melodiema a zajímavejma hudebníma nápadama. Výborný texty (o všem možným, dost přemýšlivý a dobře/trefně napsaný, perfektně vychytanej zvuk a obal se vším všudy, tedy i s texty. Po dlouhý době, nebo snad poprvé v životě smekám před deskou na Cecek. Vynikající. Opravdu. (M)

Destroyself vás v klidu nenechá
Děčínský Princip 22/05

V době, kdy kapela Destroyself oslavila deset let své nezničitelné existence, ukázali tihle tři děčínští kluci svou, v pořadí již pátou, nahrávku, jež nese, alespoň pro mne, překvapivý název: Destroyself. Stylově se deska ubírá na velice jistém vývojovém stupni, který musel během jednoho desetiletí zákonitě růst, a tak se z prvních přímých a jednoduchých punk linek prvního dema vyklubala nahrávka zdárně technická, komplikovaná, lehce metalopunková a posluchačsky daleko náročnější, kterou nelze jen tak poslouchat při vaření špaget, ale její obsah je nutno studovat, a to jak po hudební, tak po textové stránce.

Destroyself hrají tvrdou rifovou muziku a hrají ji rádi, což je na první poslech zřejmé a upřímně nezapírají svá hudební paradigmata. Ihned z první skladby To neřež je patrné, kam poloha Tomáškova hlasu, ve velice osobitém frázování skladeb, směřuje. Škoda jen, že častěji nepropustí do svých písní silnější popmelodický refrén, jako je tomu u Ďáblovy sestřenice.

Textově deska osciluje kolem potemnělých témat na hranici bytí (protože Tě mám tak rád/zabiju Tě až poslední nebo tak si sbohem dal/kapky bubnující/o rakev spící/si na milost vzal) a děním v jedné specifické ulici (říkal Max-vrah/co v Deštivý ulici/mordoval děti hrobařů), což jestě přidává hudbě na již tak přítomné hutnosti.

Výkon všech tří muzikantů (Tomášek/Štrúdl/Bělota) svazuje desku do zvukově kompaktního celku, i přes fakt, že celý záznam byl (díky nastupujícímu trendu demokratizace nahrávání) pořízen vlastní silou v domácím studiu a výsledný efekt je zcela srovnatelný s klasickým profistudiem.

Ono se toho vždy za desetiletí dost udá, a Destroyself jsou toho zářným příkladem. V dnešní době patří mezi jednu z nejúspěšnějších děčínských part, čemuž nasvědčuje neuvěřitelná koncertní vytíženost a právě nová deska, jež vás v klidu určitě nezanechá.

Desku Destroyself - Destroyself vydalo Cecek Records.

Fr. Řezníček